Job 3 van 11


Report this listing

Solliciteren



Projectleider planning & organisatie


Functie

Om de voortdurende ontwikkeling van onze organisatie en haar beleidsdoelen te blijven realiseren, zijn we momenteel op zoek naar een projectleider. Als projectleider planning en organisatie ben je verantwoordelijk voor het analyseren van de behoeften van de organisatie om vervolgens advies te geven, te coördineren en projecten op te zetten.

Binnen het team Planning & Organisatie speel je een leidende rol in projecten die bijdragen aan de ontwikkeling en groei van Stad Beringen. De nadruk ligt op projecten die waarde toevoegen voor de hele organisatie en haar klanten, vaak zijn dit complexe projecten met een aanzienlijke impact en een veranderingscomponent die zorgvuldige begeleiding vereisen, zowel op het gebied van projectmanagement als op het gebied van verandermanagement.

De opdrachten zijn zeer gevarieerd. Je maakt deel uit van een zelfsturend team van vijf collega's. Om ons team te versterken, zijn we op zoek naar iemand die in een eerste fase de leiding neemt in de implementatie van de visienota Facilitair Management.

Je bent proactief en kunt effectief plannen en prioriteiten stellen alsook flexibel opstellen. Je communiceert helder en overtuigend. Het oprichten en begeleiden van netwerkteams en het leiden van projecten die een brede impact hebben op de dienstverlening van de organisatie, is waar jij naar streeft.

Een kleine greep uit het uitgebreide takenpakket:

  • Ontwikkelen en implementeren van strategische plannen, programma’s of projecten, in nauw samenspraak met het management en diensten
  • In een eerste fase (2024-2025), ligt de focus op de implementatie van de nieuwe visie inzake facilitair management via de opstart van een netwerkcel in nauwe samenwerking met de deskundige facilitair beheer:
    • Uitvoeren van het implementatieplan conform visienota, in nauwe samenwerking met het management en betrokken (interne) diensten
    • Bewaken van governance structuur (facility netwerk) en faciliteren van overleg en opzetten van samenwerking
    • Toezien op de verankering van nieuwe werkwijzen, processen, procedures binnen de bestaande diensten
    • Rapporteren en communiceren over de status, zowel intern als extern, tijdens het volledige projectverloop
  • Latere projecten kunnen zich bevinden in het domein van administratieve vereenvoudiging, lean-toepassingen, klantgerichte werking; digitalisering, organisatieontwikkeling, efficiëntieoefeningen, veranderingsbeheer.
  • Organisatiebreed stimuleren van een klantgerichte mentaliteit, van waaruit processen, structuren en producten worden geëvalueerd.
  • Opbouwen en onderhouden van functionele netwerken intern/extern

Jouw profiel

  • Je beschikt over een masterdiploma of een diploma/getuigschrift dat toegang geeft tot niveau A zoals gesteld in bijlage 2 van het Vlaams Personeelsstatuut of je beschikt over evenwaardige ervaring en slaagt voor een capaciteitentest
  • Je hebt kennis van proces-en projectmanagement en streeft naar het inrichten van efficiënte processen.
  • Je kan vlot de rol van projectleider opnemen met alle betrokkenen en dit volgens strakke deadlines
  • Je hebt kennis van methodieken inzake organisatieontwikkeling en veranderingsbeheer
  • Je bent een netwerker en zoekt actief de samenwerking op, maar bent ook in staat zelfstandig te werken
  • Je kan goed plannen en organiseren, maar kan ook een beleid uitwerken
  • Je bent analytisch en je hebt een sterke overtuigingskracht
  • Je beschikt over natuurlijk leiderschap waarbij je collega’s transversaal kan aansturen en motiveren
  • Je brengt vernieuwing en innovatie ten voordele van burger, medewerker en organisatie
  • Domein: Projectmanagement
  • De klant oplossingen voorstellen
    Verbeteringen voorstellen qua organisatie, procedures, middelen, ...
  • Domein: Kwaliteitsmanagement
  • Een project leiden
  • Domein: Administratief beheer
  • De noden van de klant analyseren
    De doelstellingen en het kader van de interventie bepalen
  • Domein: Advies over de ondernemingsstrategie
  • De klant begeleiden bij de toepassing van de oplossingen
    Adviseren over de organisatie, de methodes en de middelen
  • Domein: Continue verbetering

Aanbod

Je krijgt een boeiende en uitdagende job in een contract van bepaalde duur voor twee jaar. Verder krijg je:

  • Een verloning in weddeschaal A1a – A3a met onbeperkte overname van anciënniteit in geval van relevante beroepservaring. (Brutoloon : min. 3.714,32 € - max. 6.536,18 €)
  • Maaltijdcheques (8 euro)
  • Ecocheques (60 €/jaar)
  • Een fietsvergoeding (0,35 euro/km met een plafond van 2.500 € per jaar v.w.b. fiscale vrijstelling) of terugbetaling abonnement openbaar vervoer (100%)
  • Mogelijkheid tot deelname fietslease
  • Diverse opleidingsmogelijkheden
  • Een groepsverzekering 2e pensioenpijler aan 3% op je brutoloon
  • Een uitgebreide hospitalisatieverzekering

Daarnaast kan je deelnemen aan verschillende acties en activiteiten in het kader van B-fit (het gezondheidsproject van stad en OCMW Beringen) alsook van team Beringen (vriendenkring personeel stad en OCMW).

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht